onsdag 14. juli 2010

Evernote

Jeg vil gjerne ta vare på opplegg for timer dvs det jeg skriver på tavlen/ skjermen før timen og slik at elevene ser hva som skal skje og målene for timen og dagen.
Fullstendige opplegg bruker jeg Dropbox til, men Evernote ser ut til  passe godt fordi jeg kan synkronisere notatene og legge til nettsteder og dokumenter. Det da enkelt å klippe og lime over i Stickies for så å sette dem på skrivebordet slik at elevene ser dem når de kommer inn til timen.
Ved god bruk av tagging og notebooks vil Evernote organisere notatene slik at det er lett å finne frem til hva jeg gjorde for noen uker siden, hva jeg kan tenke meg å ha i bloggen, hva jeg har gjort på 4.trinn i et fag og slik lettere se og få oversikt over skoleåret.
Jeg laget en notebook for Nye klipp som alt nytt havner i. Så kan jeg redigere notatet til riktig notebook og sette på passende tagger.
Om det er lurest med mange notebooks eller mange tagger? Hvis en tagg får mange notater vil jeg opprette en notebook for taggen, tror jeg.
Til nå har jeg notater som er skjermklipp og notater som jeg har skrevet selv og notater med nettadresser. Bilder kan også limes inn eller sendes fra mobil eller e-post. Hver Evernote har sin egen e-postadresse.
Litt ute i det skoleåret som begynner nå, får jeg se om jeg klarer å bruke Evernote slik som jeg tror det går an.

PS Nevnte jeg at det er gratis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar