søndag 8. november 2009

Nyttige verktøy 1 - Dropbox

For en stund siden ble jeg oppmerksom på Dropbox. Det er en veldig grei måte å "ha med seg" dokumenter og annet som jeg arbeider med både på jobb og hjemme. Det er bare å lagre og rett etterpå er dokumentet oppdatert hos Dropbox. Når jeg åpner Dropbox hjemme, er det nye dokumentet oppdatert der også (så lenge du er på nett). Man vet jo aldri hva som kan skje med slike gratistjenester så jeg lagrer bare "nøytrale" dokumenter der.
Kommunen jeg arbeider i har i lang tid arbeidet med en løsning slik at man kunne arbeide på sitt eget område hjemmefra, men av sikkerhetsgrunner må jeg da laste ned, skrive og laste opp selv når jeg skal gjøre endringer. Litt for tungvint, så jeg fortsetter med Dropbox.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar