lørdag 20. september 2014

Lage dine egne pins i Pinterest

Noen ganger må jeg rote litt rundt på nettet for å finne ut hvordan jeg skal gjøre ting. Dette er resultatet av en av de gangene. Resultatet blir gjerne at jeg lager meg min egen bruksanvisning som enten havner på Evernote eller på bloggen. Da husker jeg det så mye bedre og hjelper forhåpentligvis andre.


Du har kanskje opplevd at du vil feste en pin fra en interessant side til din Pinterest-side, men det gikk ikke. Pinterest fant ikke noe bilde eller de bildene som er der gir ikke noen god illustrasjon. Det lille Pinterest-ikonet somhører til plugin’en dukket heller ikke opp på noe bilde


(Har du ikke prøvd Pinterest?  (Les litt på denne siden))


Hva gjør du da?
1. Ta et bilde med screenprint eller Skitch ( hvis du bruker Evernote) eller et annet skjermbildeverktøy av siden ( eller kanskje du finner et blant egne bilder, i Utklipp i Office eller i et søk på emnet)
2. Lagre bildet på din pc
3. Gå inn på den tavlen din som passer og trykk + for å legge til en tom pin.
4. Velg fra datamaskin og last opp bildet og legg til pin’en.























5. Skriv litt om hva pin'en handler om

Nå har du en ny pin uten nettadresse
så den må også legges til .

6. Når du fører musen over din nye pin, dukker det opp en blyant i hjørnet.
Trykk på den og lim adressen inn i kildefeltet.





















Etter lagring har du en ny egen pin som også andre kan bruke.

Hvis du vil, kan du ta en titt på mine tavler








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar